Zin drin

Ik heb een erg leuke baan, en misschien wel het leukste deel ervan is de leergang Zin in GroenLinks. Een loopbaantraject voor getalenteerde leden die actief willen worden. Met opdrachten, werkbezoeken en gasten. Gisteren kwam zelfs Jolande Sap langs, geweldig dat ze hier tijd en puf voor had in alle hectiek van het moment… Toen ik alleen nog als freelancer voor de partij werkte, in 2008, heb ik deze leergang mogen bedenken, en ik ben er enorm trots op dat het zo succesvol is. De belangstelling is groot en de reacties van de deelnemers zijn heel positief!

Gisteren was de laatste bijeenkomst van de groepen 4 en 5 (zie het verslag van René Kerkwijk op zijn blog), over twee weken starten groepen 6 en 7 al weer. We zouden moeiteloos meer groepen kunnen vullen, maar om het werkbaar én ook exclusief te houden, dwingen we onszelf tot beperking… Dat betekent een scherpe selectie van de deelnemers, waarbij de motivatie, cv’s en de groepssamenstelling meespelen. De begeleiding heb ik inmiddels overgedragen aan enthousiaste vrijwilligers, waaronder drie oud-deelnemers. Maar ik blijf er als ‘talentenjager van dienst’  wel heel nauw bij betrokken. Niet vervelend omdat het zo leuk en inspirerend is.

Geef een reactie

